mandag 27. april 2009

Rolig tur på skauen

Trengte en rolig joggetur i dag og bestemte meg for å sjekke om det var mulig å løpe "runden" min på skauen. Akkurat de første meterne opp der runden begynner lå det snø, men dette var snakk om 50 meter og det gikk fint å løpe på denne uten å dette i gjennom. Over første kneik lå den brede grus stien snøfri og gleden var stor. Løypa er ganske kupert og vel 5 km lang, og 75% av den var snøfri. I enkelte bakker hvor sola ikke fikk tak lå det fortsatt snø men gikk som sagt fint å løpe på denne.
Har hatt en del gode intervall økter i det siste, men føler at jeg trenger å få noen rolige litt lengre turer nå for å forberede beina til halvmaraton til høsten. Med betennelsen i foten i bakhodet har jeg bestemt meg for å ikke overdrive og satset i dag på 50 minutter jogg i pratetempo. Dette gikk egentlig kjempebra og kondisjonen føler jeg er bra nå. Allikevel merker jeg at musklaturen i beina trenger litt tilvenning og 50 minutter i dag var nok bra.
Kommer gradvis til å utvide dette fremover med det mål og ha langturer på 90 til 100 minutter.

Løp hele runden en gang samt ca 10 minutter inn på runde 2 og snudde og jogget samme vei tilbake. Snittpulsen min lå på 150 som er sone 1 for meg, og hadde maks på 170. Dette var opp den bratteste bakken i runden som er ca 350 meter og klatrer ganske heftig.

Gleder meg til fortsettelsen nå og har planer om minst en joggetur og to sykkelturer til denne uka.

-S-

Ingen kommentarer: