tirsdag 14. april 2009

Påsken 2009

Da er påsken 2009 over. En flott påske både vær, trenings og ski messig. Var på ski alle dager på fjellet og det er rekord. Fikk meg også noen skikkelig langturer på over 3 timer. Har mye å gå på skiteknisk men i bakker er jeg seig og når jeg bare “løp” forbi skøytere i bakkene da måtte jeg smile selv om pulsen dunket farlig fort. :-)

Turene forløp seg ca. slik:

Søndag:
Seint igang.Etter endel utpakking og komme seg istand øvelser fikk jeg smukket på litt klister og kjørte en liten runde på en og en halvtime i greit tempo. Nydelig vær og myefolk i fjellet. Gikk også en halvtime med Konstanse etter turen.

Mandag:
Tidlig igang og ville langt. Fint vær og endel vind men det var ikke noe særlig problem. Gikk i høyt tempo og turen ble på 3,5 time. Hadde litt for lite å fylle opp med så jeg gikk litt tom etter 3 timer men kom meg greit videre. Trøkka på i alle bakker, så dette ble påskens beste økt.

Tirsdag:
Nok engang fint vær. Litt stiv i beina men gikk greit og relativt kjapt i 2 timer. Tok en pils på halvveien men gikk greit å kjøre på hjem alikavel.

Onsdag:
Denne dagen var det tåkete og reinet så det var lite folk på fjellet. KJørte derfor litt fartslek/”naturlige intervaller og hadde det så morsomt at jeg var ute i 3 timer. Flott økt-

Torsdag:
Litt mer familie tur. Mens de andre slappet av i sola på fjellstua gikk jeg en times runde. slik at det ble en 2 timers tur. Den ene timen var dog rolig.

Fredag:
Familietur dag denne også, jeg gikk en annen løype opp enn de andre slik at det ble mulighet for å slite litt. Klatring med god stigning i 30 min. fin trening. Deretter ble det en times gåing med Konstans som har blitt utrolig flink på ski. Litt grillpølser og solo før vi gikk tilbake igjen. Flott tur og kjøre ut slalombakken på langrenski med konstanse som bare skulle kjøre fortere var en høydare.

Lørdag:
En kjapp tur på en time. Masse folk ute og det ble ikke rare trykket.

Alt i alt så var det utrolig deilig med ferie. Glad jeg fikk trent så bra som jeg gjorde + at det var morro å få med seg Konstanse skikkelig inn på fjellet. Hun var mye tøffere enn jeg trudde!

Ingen kommentarer: