torsdag 16. april 2009

Lange drag på beina

Noen dager siden siste trening nå, men i dag bød det seg en anledning til å løpe en tur. Jeg har fått beskjed om å minimere asfaltløping inntil videre av legen, men har en grusvei like bak der Lam og jeg bor, så bestemte meg for å benytte den litt i dag.
Kjørte de minste jentene ned på skolen for aktivitet og løp rolig derfra oppover igjen til nevnte grusvei og til enden av denne som oppvarming. Vi snakker kanskje 12 minutter rolig løping. Det er en grim bakke opp men tok det med ro.
Hadde bestemt meg for å løpe 2 x 10 minutter i dag for å se hvordan det fungerte. Kroppen føltes ikke så verst og startet det første draget litt forsiktig, men økte på sånn at pulsen lå på ca 170. Beina fungerte bra og jeg følte også at jeg fikk bra fart på denne pulsen. De siste 5 minuttene av draget lå jeg nærmere 175. Løpte rolig i "pausen" som var på 2,5 minutter før jeg satte i gang med drag 2. Løp meg raskere opp i puls og lå hele økta mellom 173 og 175. Var faktisk helt utrolig digg og følte at jeg hadde utrolig mye utbytte av det. Deilig å kjenne at kroppen fungerer såpass bra på sånne lengre drag.
Avsluttet rolig ned mot skolen igjen, men løp en litt annen sløyfe ned igjen.

Totalt var jeg ute i snaue 50 minutter og følte meg generelt bra selvom jeg selvfølgelig var sliten.

I morgen blir det en rolig sykkeltur som jeg gleder meg veldig til. Føler jeg er tilbake igjen etter skaden nå, men skal passe på å ikke overdrive løpingen foreløpig.

-S-

Ingen kommentarer: