mandag 27. april 2009

God langtur på skauen

Uke 17 Dag 3: Rolig, lang langtur, 140 min (Sone 1). (11-18 km).

Soundtrack: Skogensro

Fikk meg en skikkelig langtur i går og det kjenner jeg idag. :) Måtte droppe pyramiden pga. at jeg gav blod på torsdag og da er ikke trening anbefalt samme kveld. Hadde lyst på lang tur samtidig som jeg ønsket å sjekke isforholdene på Landfalltjern så da var jo den satt. Startet pent siden det er 300 meter opp før det flater ut litt. Det gikk greit og jeg løp om intakeren på Toppenhaug og opp til spiralen. Hadde med drikke og fikk fyldt opp bra på veien opp og følte meg pigg. Fortsatte deretter med en liten runde rundt Klopptjern og Svarttjern før jeg startet på bakkene opp mot Landfalltjern de var sugende men det gikk helt greit og etter 55 minutter. Is på Landfalltjern så der er det ikke fiskbart på noen dager.

Det var faktisk brukbart tørt og fint på stiene på veien opp. Et par skysteder det fortsatt lå litt skiløype men det var deilig å være i skogen. På veine ned tenkte jeg skulle forlenge det litt så løp om Årkvisla.. hahah sjakktrekk. I enkelte strekker her var det faktisk fullt mulig å gå på ski. Snøen var råtten men ikke dyp. Var litt pes å løpe løs snø men kom meg ned til barmark. Løp forbi Hvaldammen den var fortsatt helt nedtappet. Så gikk det nedover til St Hallvardhallen og hjem. Litt små gåen i beina de siste 10 min men gjenomførte fint. Deilig å løpe over 2 timer igjen noe jeg ikke har fått gjort på noen måneder nå.

Programmet for denne uka:

M18-2009 (28.04.-03.05.) 
Dag 1:    
Løp pyramideintervaller, 30-45-60-90-120-90-60-45-30 sek, P: 60 sek. Før du begynner med selve intervallene, bør du løpe to drag a 2-3 minutter der du løper litt raskere på det siste av disse og da skal
du ende på en intensitet rett under terskelen din. På pyramidedragene trenger du ikke å tenke så mye på pulsen, men du skal løpe like raskt på "vei ned" som på vei opp. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)  

Dag 2:    
Lange intervaller i sone 4: 5 x 5 min P: 2 min. Oppvarming og nedjogging som vanlig. Tenk at det første drager er en forlengelse av oppvarmingen og prøv å treffe i sone 3. (9-11 km)

Dag 3:    
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).

Ingen kommentarer: