lørdag 4. april 2009

Endelig x 3

Etter 2 til 3 uker med helvetes betennelser i begge føttene fikk jeg endelig en uke med litt ordentlig trening igjen.

På tirsdag benyttet jeg meg av helsestudio på hotellet jeg bodde på i København. Fikk da syklet på ergometersykkel en halvtime samt en halvtime på romaskin. Totalt sett en viktig økt da jeg kunne gjennomføre de tingene uten smerter i foten. Fikk også bekreftet at helsestudio er drit kjedelig, og overhodet ikke kan sammenlignes med å sykle og løpe i skog eller langs landevei.

Fredag var det på tide å få ut min kjære sykkel igjen. Valgte dette nok en uke tidligere enn jeg normalt ville gjort, men betennelsen har gjort at dette var nødvendig. Var meget spent, men oljet kjedet og pumpet opp dekkene og satte forsiktig i gang. Det gikk utrolig bra, og enda deiligere var det å kjenne at formen faktisk var bra. Jeg syklet rolig, men klarte allikevel greit å følge de tidene jeg hadde på samme runden mot slutten av fjoråret. Jeg tilskriver dette joggingen og skigåingen som jeg har hatt i vinter. Et par uker treningsfri pga skade hadde tydeligvis ikke ødelagt veldig. Første halvtimen kjørte jeg veldig rolig, men hjem igjen ga jeg litt i bakkene da jeg følte jeg hadde trykk. Har noen slemme bakker på vei hjem men gruset de uten å dø. Totalt var jeg ute i 70 minutter.

På grunn av suksessen i går måtte jeg bare prøve meg igjen i dag. Tok samme turen men i litt roligere tempo for å ikke utfordre sjebnen. Kjente turen i går i bena men ikke verre enn at jeg etter 20 minutter følte meg veldig sterk. Valgte allikevel å holde igjen og brukte litt lenger tid og kjørte på lettere gir. Totalt sett allikevel veldig gledelig å merke at jeg kan sykle 100% uten smerter. Får gjøre dette et par uker til før jeg tør å jogge igjen. Vil IKKE ha betennelse i føttene igjen. Det anbefales heller ikke for noen andre.

Så en time i helsestudio og 5 mil i veldig kupert Konnerud terreng på sykkel kvalifiserer til en bra treningsuke for meg.

-S-

Ingen kommentarer: