lørdag 2. mai 2009

Timestur

Selvom det ble et par glass rødvin mer enn jeg hadde tenkt på fredag kveld var jeg allikevel klar for å få trent litt i dag. Egentlig var jeg klar for sykkeltur, men tiden strakk ikke til så da ble det en løpetur i stedet.
På grunn av at det fortsatt ligger snø her og der valgte jeg å løpe den runden som jeg har omtalt mange tidligere. Tanken var å ta en rolig tur, men samtidig få litt lengde på det. Valgte derfor å løpe runden 2 ganger. Følte meg veldig bra på første runde og fulgte ikke veldig mye med på pulsen utover at jeg så den lå i sone 1 mesteparten av veien. Løypa er kupert med en bratt og lang stigning hvor pulsen naturlig nok kommer opp i høyere nivåer.
Når jeg skulle begynne på runde 2 begynte jeg å merke at alle løpesokkene mine var til vask da jeg begynte å kjenne begynnelsen på et gnagsår under foten. Men løpesokker skjer sånt aldri, men vanlig bomulls sportsokker kan ødelegge en del.
Gikk greit og kom meg i gjennom uten voldsomme sår, men var litt ubehagelig. På runde 2 lå puksen i snitt noe høyere uten at det gikk noe fortere. Det er kanskje naturlig men var litt overrasket. Merker også at det er stor forskjell på å løpe en time kontra 50 minutter og må aktivt gå inn for å øke lengden på de rolige turene fremover for å tåle halvmaratondistanse.

Alt i alt en flott tur, og det er godt å kjenne at bena fungerer rimelig bra om dagen.

-S-

Ingen kommentarer: