mandag 22. juni 2009

60/60

Etter en ukes pause fra treningen var det i gang igjen med intervaller i dag. De siste 4 dagene har jeg vært på tur og selvom det har gått relativt rolig for seg blir det en litt tyngre kost en vanlig samt litt mer øl en vanlig så var spent når jeg la ut i dag.
På planen sto det 60/60 som jeg synes er harde økter. La inn på min vanlige runde og kjørte de første 7-8 minuttene som oppvarming. Første drag ble hard da denne gikk i bakken opp til Haukås. Først middels intensitet i 60 sekunder så 60 sekunder på full intensitet gjør at pulsen kommer greit i gang. Merket allerede da at det kom til å bli en hard økt og måtte virkelig kjøre rolig i pausen for å få ned pulsen i sone 1 igjen. Kjørte dette opplegget i 24 minutter og da var fullført og jeg var på god vei inn i runde 2. Avsluttet da med 5-6 minutters rolig jogg hjem igjen.
En bra økt hvor jeg fikk opp pulsen og virkelig fikk kjørt i gjennom systemet.
Ser frem til rolig langtur igjen nå som jeg håper å få til på torsdag.

-S-

Ingen kommentarer: