fredag 12. juni 2009

Litt tung men godt gjennomført intervalløkt

Uke 24 Dag 1: Løp 2 min x 10, P: 1 min.  Vanlig oppvarming, men løp raskere of raskere de siste 5 min.Jogg ned i 10 min. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (10-12 km) 

Soundtrack: Guns N Roses – My Michelle

Merket at jeg hadde ligget sjuk ei ukes tid så det ble en kamp mellom hjerne og bein. Begynnte egentlig greit og oppvarmingen gikk greit. startet på første 10 min og merket at med engang jeg kom opp i litt tempo så hadde kroppen lyst til å legge seg å sove. Preset meg igjenom og lå høyere i puls enn vanlig (opp mot 170) og svettet som gris. Jeg overlevde det er det mest positive. Drag 2 var mye bedre da kjentes kroppen litt lettere ut men fikk stygg høy puls, 176. Kjørte bra tempo hele veien og selv om pulsen var høy var det ikke snev av melkesyre, så kryss i taket for det.

Ble veldig svett og overasket over høy puls men en grei tur hvor jeg forhåpentligvis fikk svettet ut faenskapet. Vurderte en morgen tur idag men stod over grunnet regn og at jeg tror 2 turer innenfor 10 timer hadde vært litt hardcore for kroppen akkurat nå. Satser på en god rolig og lang tur på skauen i helgen

Ingen kommentarer: