mandag 8. juni 2009

Lang tur på søndag

Måtte kjøre back til back løping på grunn av langt opphold så på søndag ble det langtur.
Kjørte innover min vanlige vei, men i stedet for å kjøre opp til Haukås så tok jeg ned mot Kølabånn og så videre nedover mot stadion. Mesteparten av dette stykket er småkupert, men ned mot stadion er det noen ganske bratte nedoverbakker.
Dette stykket gikk veldig fint og jeg krysset tvers over stadion området som vel er 1,5 km flatt parti. Når dette er unnagjort går det derimot oppover. De neste 35 minuttene jogget jeg i konstant stigning, selvfølgelig av varierende grad, men det var utrolig deilig å kjenne at bena og kondisen lett taklet dette.
Jeg løp opp mot senteret, krysset så inn venstre og videre opp rundt Kiwi. Derfra opp hele Bernåsbakken og over toppen. Herfra gikk det inn Gamleveien og opp hele Almedalsveien(bratt). Herfra fortsatte jeg inn på min vanlige runde om enn i motsatt retning av hva jeg pleier, så det gikk oppover helt til Haukås. Utrolig tilfredsstillende tur og pulsen lå i sone 1 og 2 hele veien. Touchet innom sone 3 i de bratteste bakkene, men er veldig godt fornøyd med gjennomsnittet.

Hadde trodd at det skulle tatt enda lengre tid, men klokket inn på 1 time og 12 minutter. Om jeg legger inn en runde nedom skolen og rundt Gamleveien og i stedet løper runden den "vanlige" veien tipper jeg at jeg er over 1 time og 30 min, og det blir målet for neste langtur.

-S-

Ingen kommentarer: