søndag 14. juni 2009

God langtur

Uke 24 Dag 3: Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).

Soundtrack: Trashcan Darlings – 22 & trash

Hadde tenkt å stoppe på to turer denne uka pga at jeg var syk meste parten av den men etter økta i går fristet det litt for mye å kjøre en god langtur. Opp og ut realtivt tidlig idag også. Var ut døra kl 08:00 og løp ut Lierdalen og opp Lierbakkene. Litt over halveis opp tok jeg inn og fulgte en skogsløype i Reistadåsen og ut forbi Gullhaug. løp så ned ved Engersand in til Gullhaug til Gillhus og Lierstranda og hjem. Turen var en god en time og 45 min. Holdt det helt rolig hele veien og lå gjevnt på 145 i puls.

Digg å løpe igjen og det var en deilig juni morgen med flott vær. Deilig å være ute tidlig. Hadde stier og veier for meg selv så det var helt ok. Et par dager i ro nå også er det på’n igjen til tirsdag. Til fredag er det Kiel tur. Hørt rykter om at det er tredemølle ombord så tar med løpe tøy og kjører en intervalløkt der.

1 kommentar:

Kjetil sa...

ukens trim:


M25-2009 (15.06.-21.06.)



Dag 1:
Løp 3 min x 8, P: 1 min. Vanlig oppvarming, men løp raskere og raskere de siste 5 min. Jogg ned i 10 min. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (10-12 km)

Dag 2:
Løp 1 x 15 min + 1 x 10 min, P: 2min. Varm opp litt progressivt i 15 min. Avslutt med 5 min helt rolig. (10-12 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).


Mengde: 29-40 km