tirsdag 16. juni 2009

Langtur

Det var dags for en langtur og jeg jobber fortsatt med å øke distansen med tanke på å kunne løpe sammenhengende opp mot 2 timer.
Som jeg har gjort på langturene i det siste tok jeg innover ved Hadelandsdammen, ned til Kølabonn og videre mot stadion. Her er det småkupert det meste av veien før det går nedover en 7-8 minutters tid ned til stadion. Tok det med ro og brukte vel ca 25 minutter ned.
Derfra krysser jeg over hele sletta før det begynner å gå oppover igjen. Løp opp forbi Kiwi og videre opp Bernåsbakken. Stigningen fra stadion og opp er vel kontinuerlig i vel 20 minutter tenker jeg så det er viktig å holde seg i ro for å ikke få altfor høy puls.
På toppen tok jeg turen paralellt med Konnerudgata ned til brua ved Hallermoen. Over denne og videre tilbake på andre siden. Her tok jeg inn Gamleveien og fulgte denne rundt og løp opp Almedalsveien. Videre inn Skjerpholt og helt inn til foten av bakken opp til Haukås og tilbake igjen før jeg tok veien hjem.
Totalt var jeg ute i 1 time og 20 minutter.

Det gikk veldig bra og kondisen var overhodet ikke noe problem. Derimot kjente jeg det veldig godt i beina etter hvert og merker at det er bøygen i forhold til å løpe lenger. Mulig jeg skal supplere med litt styrke på bena, men jeg må i hvert fall fortsette å gjøre turene lengre.

-S-

Ingen kommentarer: