mandag 29. juni 2009

Intervaller

Etter en laaaang langtur (for meg) på torsdag var det intervaller igjen som sto på programmet på lørdag. En ting jeg så på som en utfordring var varmen da gradestokken viste 29 grader når jeg la ut.
Hadde 6 x 5 min i tankene og løp rolig inn i skogen hvor jeg heldigvis kunne merke at det var et par grader kjøligere i hvert fall. Men jeg hadde allikevel tatt med mitt nyanskaffede drikkebelte som var et bra triks.
Langturen satt fortsatt litt i musklaturen så jeg var litt spent under oppvarmingen. La på 5 min ekstra og følte etter hvert at det løste seg opp litt. Av frykt for å gå på en smell startet jeg første drag rolig og lå de første minuttene på ca 165 i puls. Dette er litt lavt for meg så økte rolig på slik at jeg kom opp på 169 andre halvdel. Kjørte ett minutts pause i mellom og drakk da litt saft for å få på litt væske. Andre drag kom jeg raskere opp i 170 og lå jevnt mellom der og 172. Følte at jeg fikk bra fart og at pulsen fungerte. Drag 3 og 4 fikk jeg enda litt høyere og vippet over 175 mot slutten av begge. Det 5. ble det hardeste og her gikk jeg over 180 andre halvdel som er litt i høyeste laget. Kjente det også på musklaturen.
På grunn av lite tid da jeg måtte hjem og rekke middag ble det siste draget ikke fullt 5 min. Måtte ta det siste på hjemveien og kjørte da til gården bortenfor Lam og meg som tok ca 3 min. Luntet rolig derfra og hjem. En flott tur i varmen, og jeg merket jo at energien raskere tappes i temperaturene vi har nå om dagen. Men fikk mye ut av treningen og ser frem til langtur igjen neste gang nå.

-S-

Ingen kommentarer: