fredag 5. juni 2009

Intervall morgen

Uke 23 Dag 1: Løp 5 x 5 min, P: 1,5 min. Ikke vær redd for å ta i på de to siste intervallene. Hold deg litt i bevegelse i pausen, men kjenn at du tar deg greit inn igjen og er klar til å starte på et nytt intervall når to minutter har gått. Vanlig oppvarming og nedjogging. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (10-12 km)  

Soundtrack: Garbage – I’m only happy when it Rains

Det var ikke så lett dette, først slo ryggen seg vrang også ble det slengt på en hals infeksjon. Følte meg dog ok i går kveld selv om jeg hoster og harker og bestemte meg for en morgen tur… Og morgen tur ble det!!! Lett og lystig i beina. Varmet opp godt i 20 min før jeg begynte på dragene. Følte det bare var å gasse på. Skjeldent jeg har sånn trykk kl 06:00 om morgenen. De første 3 dragene var gode. jeg makset vel pulsen på 167. De siste to prøvde jeg å presse litt hardere og krøyp opp på 170. Jeg kan ikke huske sist kroppen har vært så lett, så et lite brekk har sikkert ikke skadet så mye.

Deilig med morgentur. Soloppgang, lett kjølig, vindstille og lite trafikk. Skulle ønske jeg orket dette oftere. Litt gnagsår av de nye skoene var det eneste abere. Går seg til. Vekta begynner nå å krype ned i 78 kg klassen. Er ikke noe mål i seg selv å gå ned så mye men det blir ihvertfall lettere å løpe.

Denne uken rekker jeg nok bare en tur til og det blir en 90 minutter på skauen.

Ingen kommentarer: