mandag 1. juni 2009

Kombinasjonstur lørdag

Sist jeg var ute og løpte hadde jeg en rolig tur på programmet og jeg hadde bestemt meg for å kjøre relativt rolig også på denne turen, med det unntak av at jeg skulle gi litt ekstra i bakkene for så å roe det helt ned igjen når jeg kom over kneikene.
La inn i skogen i et helt fantastisk vær sånn ca 0945 på formiddagen. Hadde skogen mer eller mindre for meg selv med unntak av noen som luftet bikkjer samt en annen jogger.
I stedet for å ta bakkene opp til Haukås la jeg turen ned til Kølabånn og tok videre kursen mot stadion. Jeg klinket til i bakken opp fra Kølabånn og kjente umiddelbart at pulsen steg og jeg fikk bra drag. Roet ned igjen og jogget rolig mot stadion i det småkuperte terrenget og før de relativt lange nedoverbakkene til stadion ble unnagjort.
Når jeg kom ned dit er det en relativt lang slette tvers over stadion som jeg bestemte meg for å ta i et litt høyere tempo. Lå ikke på spesielt høy puls men fikk bra fart og roet det ned igjen de siste par hundre meterne før det begynte å klatre igjen.
Her går det oppover helt hjem men delte det opp sånn at jeg kjørte drag og så løp paralelle gater der det var mulig. Det lengste draget på denne delen var opp Bernås som er en lang og god bakke. På toppen her løp jeg videre ned til Hallermoen så rundt Gamleveien og tok det siste bakkedraget opp Almedalsveien og roet det hele ned på Skjerpholtveien som er grusveien i området bak der Lam og jeg bor. Tøffet rolig hjem og var godt fornøyd med en bra gjennomført treningsøkt på rett over en time.

-S-

Ingen kommentarer: