mandag 25. mai 2009

3 timers løpetur og nye sko

Uke 21 Dag 3: Rolig, lang langtur, 180 min (Sone 1).

Soundtrack: Lyden av skogen

Skulle egentlig ut tidilig på morgenen å løpe 4 timer. Det røyk litt da jeg ikke kom meg opp før 9. Mye planlagt på søndag så turen måtte skyves til kvelden. Litt over 18:00 knøyt jeg på de nye joggeskoene, litt gamble siden det var 3 timer men disse var veldig like de jeg hadde så det gikk veldig greit. Hadde satt ruta til Skimten og tilbake. Det blir veldig mye opp på starten og ned på slutten men det var greit. Løp til Landfalltjern på 45 min og det var litt overaskende kjapt. Kjørte på i godt tempo innover og snudde nesten på Skimten uten pause. Det var tørt å fint å løpe bortsett fra Tverken og opp der var det vått og bløtt derfor kjørte jeg ikke helt inn til Skimten men snudde etter 1 og en halv time. Løpe pent og rolig ned igjen. La runden om Myrdammen, og ja det vaket både i Myrdammen og Landfalltjern, Landfalltjern, Stiboltkrysset og Spiralen og hjem.

Landet hjemme noen minutter før 3 timer og var da litt stiv i låra ellers helt grei. Det var deilig å komme seg i dusjen samt fylle opp med både tørt og flytende. Hadde maks på 166 i bakkene opp til Spiralen ellers lå snitt pulsen på 144 som er ok.

Løp med nye Adidas Ride skoene.

Adidas Ride

Det er arvtageren til de jeg hadde i fjor. Fungerte veldig bra og ikke noe gnaging eller noe sånt selv etter 3 timer på veien. Blir gøy å prøve intervaller på asfalten med de også. Neste nå blir intervaller i morgen og det skal bli ok å få opp litt fart å få løsna litt på beina.

1 kommentar:

Kjetil sa...

M22-2009 (25.05.-31.05.)

Dag 1:
Løp 4-6 x 4 min,P: 2 min. Ikke vær redd for å ta i på de to siste intervallene.
Hold deg litt i bevegelse i pausen, men kjenn at du tar deg greit inn igjen
og er klar til å starte på et nytt intervall når to minutter har gått.
Vanlig oppvarming og nedjogging. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage,
rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-11 km)

Dag 2:
Løp 40/20 i 20-25 min (dvs 40 sek innsats og 20 sek pause der du
jogger lett i pausen). Vanlig oppvarming og nedjogging,
men 15 min rolig + noen korte drag og 10 min nedjogging. (8-10 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).