lørdag 16. mai 2009

fin langtur

Uke 20 Dag 3: Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).

Soundtrack: Foo Fighters– Monkeywrench

En litt forkortet uke grunnet 17 mai og fisketur. Følte for en langtur idag og selv om jeg hadde en 2 timers gårtur i gummistøvler fra morgenen i beina så var jeg lett og fin. Løp runde vår fra forrige fredag og det tok ca 70 min hjemmefra og tilbake. Trykket til litt mer og kjørte på og det var i grunnen bare deilig å svette ut litt slagg. Har store planer om å spise myyyyyyyyyye pølser i morgen så da var det greit å få brent 1500 + kalorier. Nå bør jeg ha godt med plass i magen :-)

Litt skyet og små surt i vinden og det var overaskende få mennesker på skauen. Jeg hadde stien helt for meg selv. Litt sliten nå. Får pine meg igjennom Grand Prix og erkjenne at Man U tok gull igjen. MEN, vi nærmer oss :-) og Godset tok et poeng fra Viking hvem hadde trodd det??

God 17 mai!! spis masse is og pølser og tren heller litt ekstra til uken ;-)

1 kommentar:

Kjetil sa...

Treninger uke 21. Mye pes denne uka men her er ukas oppsett:

M21-2009 (18.05.-23.05.)

Dag 1:
Løp korte intervaller, 2 min x 8, P: 1 min på de fire første, 2 min på de fire siste. Du skal ta i, og det gjør ingenting om du smaker litt på melkesyra på de fire siste. Vanlig oppvarming og nedjogging. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)

Dag 2:
Løp progressivt etter 10 min rolig oppvarming. Øk farten hvert tiende minutt (ca 5-10 pulsslag for hver fartsøkning) til du har løpt i 40 min. Jogg 5 min helt til slutt. (9-10 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-18 km).