torsdag 14. mai 2009

Tung intervalløkt

Debatterte med meg selv om hva jeg skulle gjøre i dag, løpe eller sykle. Avgjørelsen ble tatt da en kompis inviterte meg på rolig langtur på sykkelen kl 0730 lørdag.
Dermed ble det løping i dag. Intervaller til og med.

Varmet opp og kjørte på med planen som var 6 x 3 minuttere. Kjente allerede på første drag at jeg hadde en tung dag, men kom i gjennom første selvom det tok litt tid før pulsen kom.
De neste 4 dragene gikk bra og bena fungerte litt bedre. Tempoet var ok og lå oppunder 180 i puls og litt over mot slutten av dragene. Det siste draget begynte bra, men jeg begynte virkelig å føle det og var sliten. Hadde problemer med å få opp farta men sleit meg i gjennom og klarte høyeste puls på 183.
Jogget en rolig runde på ca 15 minutter etterpå for å løse opp som var bra.

Er vel der at 2 intervall økter med 2 dagers hvile i mellom blir litt for tøft så går for en rolig sykkeltur og en rolig joggetur nå før jeg kjører intervaller igjen. Satser nok da på 8 x 1000 meter.

-S-

Ingen kommentarer: