mandag 25. mai 2009

8 x 1000 meter

På fredag skulle jeg for første gang prøve 8 x 1000 meter intervaller. Været viste seg ikke fra sin beste side og det var en del regn i lufta når jeg løp ut.
Varmet rolig opp med et par kilometers lett jogg før jeg dro inn på "min" 1000 meter som jeg hadde målt opp med sykkelen min uken i forveien. Var spent på dette og hadde bestemt meg for å ikke gå altfor hardt ut.
Startet derfor første gradet i et tempo jeg følte jeg kunne klare å holde lenge og gjennomførte første draget akseptabelt. Pulsen lå mellom 170 og 175. De neste dragene gikk også bra og jeg økte på litt på farten og pulsen lå i snitt over 175 men under 180 frem til det 5. draget. Da begynte kroppen naturlig nok å kreve litt mer for å holde farta oppe. De siste 3 dragene var harde, men jeg klarte å få pulsen opp og ligge høyest på disse til tross for at jeg føler at farta ikke var den samme som på de første.
Jogget meg rolig ned en 10 minutters runde før jeg sliten satte fra meg skoene i gangen hjemme.

Det var en glimrende treningsøkt som jeg føler jeg fikk mye ut av og kommer til å kjøre igjen. Må uansett kjøre litt rolig nå et par turer, men neste intervall blir nok 60/60 igjen tenker jeg.

-S-

Ingen kommentarer: