tirsdag 12. mai 2009

Felles langtur

Jeg får ta på meg bloggingen for Fredagens langtur da. Selv startet jeg hjemmefra sånn litt over halv 3 og løp opp til Spiralen. Tok det pent og rolig og prøvde å ha en lav puls opp de bratteste bakkene. Løp deretter inn til Spiralen cafè der Slobo og Lam stod og ventet, Brukte 25 min på den turen.

Fra Spiralen startet vi pent og rolig og løp innover i godt prate tempo. Alle hang fint med selv når det begynnte å gå litt oppover. Deretter bar det nedover mot Årkvisla, deilig og slippe på å få løst opp beina litt. Vi tok inn på skogveien der og løp forbi den øverste gården og inn på Strongløypa. Denne fulgte vi opp den snirklete veien og et par saftige bakker opp til Stronghytta. Tror ingen var lei seg når Stronghytta var nådd nei. Alle hang greit med og vi samlet troppene for nedstigning. Vi ville ha litt tur så vi la den rundt Klopptjern og nesten bort til Spiralen igjen. Vi snirklet oss ned til Intakeren og løp ned gjennom Toppenhaug (hilste på de fine fruene) og ut til Lier og hjem til meg. Vi brukte vel en 60-70 min på turen så det ble en god langtur.

Personlig var jeg litt overasket og imponert over hvor bra det gikk. Alle hang på (nesten) hele veien og Lam slapp bare helt på slutten. Litt og drikke en god dusj også var det fest. Digg mat, god champagne og bytur. Ble litt mye av det gode gitt, hadde ikke mye trenings ork på søndag (+vi skulle i bursdag) så jeg droppet den turen. Synes lett vi kan legge opp til flere fellesturer var morro.

Kan vel også nevne at Daffen kom sykklende fra Mjøndalen så han fikk seg en god langtur selv om beina ikke sammarbeider med løpinga og maraton deltagelsen.

Ingen kommentarer: