onsdag 13. mai 2009

60/60 mandag

Fikk en anledning til å komme meg ut en liten tur på mandag og bestemte meg for å prøve såkalt 60/60 drill som innebærer 60 sekunder på middels intensitet umiddelbart etterfulgt av 60 sekunder på høy intensitet så 60 sekunder rolig før man begynner på nytt igjen.

Startet med 10 minutter oppvarming, og kjørte i gang. Tok det litt rolig til å begynne med for å ikke gå på en smell men økte rimelig raskt itensiteten. Kom veldig bra opp i puls og fikk kjørt meg skikkelig. På de aller fleste minuttene med høy intensitet lå jeg over 185 i puls og på det høyeste var jeg oppe i 190.
Avsluttet etter en halv time med dette og jogget rolig hjem.

Likte opplegget godt og kroppen fungerte bra. Får legge inn dette i treningen fremover, og kanskje prøve å kjøre opp i mot 40 minutter neste gang.

-S-

Ingen kommentarer: