tirsdag 12. mai 2009

Knall intervall økt

Uke 20 Dag 1: Løp intervaller, 45 sek innsats, 15 sek pause i 20-25 min. Vanlig oppvarming og nedjogging. Legg gjerne inn litt generell styrke for mage, rygg, hofter og legger etterpå (eksentriske tåhev*). (9-10 km)  

Soundtrack: Gluecifer– Snyltegjesten

Kroppen har vært et drog etter Fredagensutskjeielse og jeg var litt bekymra at hele formen var blåst. Orket ikke i går men idag måtte jeg ut. Kroppen satt som et skudd fra første steg. Kanskje et par dager med fri var kjært velkommen. Løp ihvertfalll bra og varmet godt opp i 20 min utover Skreinersletta (jeje staves sikkert ikke sånn men men) dro deretter 10 min med intervaller oppover Lierbakkene. Dette var ikke noen lunke intervaller men skikkelige drag. Snudde så og kjørte 15 min med intervaller tilbake igjen. Trykket på skikkelig. Max puls var 175 og det er rimelig bra for meg som sliter med å komme skikkelig opp når det bare er 45 sekunders insatts. Holdt godt på alle 25 minuttene før jeg roet det ned og jogget i 10. Kunne ikke dy meg å kjørte et skikkelig drag opp Bachesvei også før jeg slappet av hjem.

Ahh så deilig at denne økta satt.

Ingen kommentarer: