mandag 4. mai 2009

intervaller som skled ut

Uke 18 Dag 2: Lange intervaller i sone 4: 5 x 5 min P: 2 min. Oppvarming og nedjogging som vanlig. Tenk at det første drager er en forlengelse av oppvarmingen og prøv å treffe i sone 3. (9-11 km). Med en bom i løypevalget ble turen en langtur.

Soundtrack: Kent – Sundance Kid

Skulle teste runden vi skal ha til ferdag. Varmet opp med løping opp til Spiralen. Det gikk greit. Deretter kjørte jeg 5x5 min intervaller på runden det gikk også veldig fint. Kjørte det i godt tempo og fikk god variasjon i dragene da skauen er litt mer kuppert. Da jeg kom rundt til Strong løypa hadde en skogsmaskin laget en fin ny løype. hey tenkte jeg den ser lovende ut og løp den. Etter 15 min flatet den ut i ingenting. Jeg prøvde febrilsk å finne en sti da det var blitt litt seint men den gang ei. Jeg måtte innse tapet å snu og kom meg inn på Strongløypa igjen. Da kjørte jeg videre langs den og opp til Stronghytta. Derifra gikk det videre rundt ved Klopptjern og og til Sprialen og ned. da ble det over 100 minutter. Jeg var godt kjørt da det ble først en god intervalløkt og deretter en langtur. 2000 kalorier brent så da spiste jeg pottis med god samvittighet.

Lover at det blir en bra tur til fredag som alle kan like!!

Ingen kommentarer: