torsdag 21. mai 2009

God form

Uke 21 Dag 2: Løp progressivt etter 10 min rolig oppvarming. Øk farten hvert tiende minutt (ca 5-10 pulsslag for hver fartsøkning) til du har løpt i 40 min. Jogg 5 min helt til slutt. (9-10 km)

Soundtrack: The Cranberies– Linger

Formen er skikkelig god om dagen. Løp en tur med stigende tempo og jeg kjenner godt mine grenser nå. De første 10 la jeg meg på 145 i puls, deretter steg jeg til 150 i puls på de neste 10, 155 i puls på de neste og tilslutt avsluttet jeg med 160 i 10 min. Da har jeg bra fart og jeg fikk kjørt meg litt men selv 10 min i 160 puls fikk ikke igang syra. Dermed ble det en god og kontrollert økt som traff midt i blinken.

Det var deilig løpevær. Hadde akkurat regnet litt slik at det var friskt i lufta men alikavel ganske varmt. Relativt tørt på veien og det var bare å pøse på. Var i bursdag før så jeg var seint ute (kl 21:00) og avsluttet ikke før 22:00. Det var ingen problemer i det hele tatt så kveldsløping er helt greit. Satser på en skikkelig langtur til søndag. Kanskje opp mot 4 timer.

Ingen kommentarer: