mandag 18. mai 2009

Rolig tur lørdag

Kompisen som inviterte meg på rolig sykling lørdag morgen meldte først om utsettelse til ettermiddagen, og når ettermiddagen kom måtte han kansellere. På dette tidspunktet var det bare 90 minutter til Godset skulle møte Viking så jeg fant frem joggeskoene i stedet.

Etter to intervalløkter måtte jeg ta det rolig for å ikke belaste kroppen for mye. Fantasien var ikke helt på topp heller så jeg bestemte meg da for 2 runder rundt Haukås. Det er en helt super runde, men er såpass kupert og rett og slett bratt på noen steder at det er vanskelig å holde pulsen nede. Men man tager det man haver osv. Løp rolig og behersket hele veien og hadde en veldig fin tur. Det var mye folk ute uten at det var plagsomt eller til hinder på noen måte og da er jo det bare hyggelig.
Gledelig å merke at jeg brukte 30 sekunder kortere tid på runde nummer 2 uten at jeg følte at jeg hadde brukt nevneverdig mye mer krefter også.
Kjente det mer i musklaturen enn jeg gjorde forrige uke da jeg løp 15 minutter lenger men tilskriver dette delvis topografien samt 2 runder med intervaller.

Neste uke blir det kun en intervall økt og to rolige økter dersom jeg får det til.

-S-

Ingen kommentarer: