torsdag 24. juli 2008

60/40

Jeg tror jeg fra og med nå skal slutte å uttale hva planen er for neste økt. Siste innlegg påsto jeg vel at jeg skulle kjøre styrketråkk i dag, men det ble det altså ikke noe av.
Bakgrunnen for det er egentlig så enkel som at jeg følte bena var litt tunge når jeg satte i gang i dag, og da anbefales det visstnok ikke å kjøre styrketråkk pga belastningen.

Så da ble det alternativt, og gikk for en 60/40 som i prinsippet betyr 60 % av økta i Sone 1 og de siste 40 % med medium til høy intensitet med såkalt fartslek og naturlige intervaller. Som sagt så gjort og jeg syklet vel drøye 50 minutter i rolig tempo innover i skogen på grusvei og noen brede stier. Jeg syklet i prinsippet samme vei tilbake igjen men da med mye høyere intensitet.
Det var morsomt da terrenget inneholdt lange slake bakker, bratte kneiker, lange flate partier samt en lang og bratt bakke mot slutten. Fikk virkelig prøvd meg når det gjelder kontroll på sykkelen i stor fart på flat grusvei og bena fikk en omgang med syre i noen av kneikene jeg skulle over.
Det som var kult var at jeg klarte å holde høy intensitet i 40 minutter uten å dø fullstendig.

Jeg var sliten når jeg kom hjem selvfølgelig, men av den gode typen. Snittpulsen lå på 147 og høyeste verdi var 184.
Kaloriforbruket var ca 1400.

-Slobo-

Ingen kommentarer: