mandag 28. juli 2008

Bakkeløp i varmen

Uke 30 Dag 1: Bakkesprint. Løp 12 x 200 m i en bakke som er brattest på midten og litt slakere i begynnelsen. Bakken kan gjerne flate litt ut på toppen også. Løp ned igjen i pausen. Ikke tenk så mye på soner, men du skal klare å holde ut uten å blir stokk stiv på slutten av økta, så kontroller gjerne at du ikke er over terskelen på de første dragene. Varm opp og jogg ned som vanlig. (10 km)

Soundtrack: Guns N Roses - Sweet child o'mine

Dette var heftige saker. anbefaler å prøve det. Skikkelig svette økt og masse puls ;-)

Varmet godt opp med en 25 min løype (den gamle 40 min'ern min) også dro jeg til i en fin bakke som jeg hadde funnet meg. 12 ganger gikk det opp og ned. Må inrømme at jeg begynte å lengte etter gang 12 når jeg hadde pasert den 5. Utrolig deilig å ha kjørt igjenom. Hvis ikke det er lagt inn i programmet vil jeg nok bytte noen kort intervall økter med bakkesprint for det var tøft og morsomt. Hadde vel en max puls på rundt 180 tallet og lå rundt 170+ på alle stigningsløpene. Med den relativ lange oppvarmingen så ble dette en god økt på 60 min ++

Torsdags runden utgikk pga hyttetur og DumDum konsert i Langesund. I går kom jeg seint hjem så søndagsturen går i kveld. langtur i varmen. mental notat: Drikkebeltet skal være med!

Ingen kommentarer: