mandag 21. juli 2008

Skikkelig langtur

Uke 28 Dag 3:
Rolig langtur 145 min (ca. 25 km)

Soundtrack: Det regnet så jeg lot pod'en stå hjemme

Liten stund siden jeg har tøyd 2 timers grensen på turer nå så tok en dobbel langtur for å sakte men sikkert snirkle meg inn på traveren. Turen var flott og gikk lierstranda, kjellstad, lierbyen, frogner kirke, gammlekjellstad vei, St.hallvard hallen og hjem og samme runden en gang til.

Litt spendt siden det denne gang gikk på asfalt. Holdt bevist pulsen på ca 140 og aldri over 143 på førsterunden som tok litt over 70 min. Følte det gikk lett og fint så andre runden slapp jeg meg litt løs. Gikk helt bra det også og puls lå under lapskaus grensen min på 155. Var litt tøff i sistebakken og stivnet litt men ikke værre enn at jeg kom meg greit hjem på omtrendt samme tid som første runden. Det var pokker meg i følge gulesider (27km) lenger tur enn traveren er og det på asfalt.... Jeg tror dog ikke det var så langt som gulesider vil ha det til men +/- 25 km var det. Deilig å føle at lengden bør være greit inne.

Følger nå programmet igjen noen uker før jeg kjører en 3 timers løp som siste forbredelse. Bakkeløp i morgen. Det bør bli heftig så jeg gleder meg seriøst til det.

Btw: mitt nestemål nå blir Stockholm maraton om 2 år og New York marathon det året jeg fyller 40. Jeg ble fortalt at "nå går det bare nedover" når jeg var 20, det skal jeg faen meg motbevise ;-)

BTW 2 jeg så en dansk doku om esktrem løp idag. Han tok en på 100 km men det er vist en ennå feter på 250 km i Hellas.. hoho det hadde vært noe det ;-)

2 kommentarer:

Jørn sa...

Dette begynner å bli veldig imponerende. Heftige målsettinger, men jeg er helt klart enig at man må ha noe å strekke seg etter.
For min egen del betyr vel det at jeg i det minste snart bør få ut fingeren og sykle Birken.

Men nå som du løper så sinnsykt langt og mye ender du vel snart opp med sånn kleshengerkropp? Det må du passe deg for tror jeg. Må vel legge inn litt styrke også da. ;-)

Ellers så regner jeg med at når vinteren kommer så stiller du på de felles skiturene som helt sikkert kommer til å bli arrangert for bloggerne her.

Kjetil sa...

hehe kleshenger kropp...næhh stabilisert seg på 80-82 som egentlig er en bra matchvekt for meg. Tror jeg er litt for glad i bayer og pottis gitt. Men litt styrke er helt greit å ta, ihvertfall etter de rolige langturene.

Apropo skiturer så blir det oppgang på de i år. Helt klart!! Etter vi kjøpte ny bil så er jo den gamle frigjort til meg, så mye enklere å komme seg ut en tur da.

så yeah la oss for all del ta noen blogger turer!!