tirsdag 29. juli 2008

Fin fin langtur

Uke 30 Dag 3:
Rolig, lang langtur 80 -90 min (Sone 1). (13-18 km). Husk på å ta med drikke/næring.

Soundtrack: Skogensro

Satte igang på langturen 20:30 i håp om at det ikke skulle være så kriminellt varmt. Hadde med vann og etter en litt tung start, som antagligen skylles at det går stort sett kun bratt opp før jeg er på spiralen så ble det en god tur på 105 min.

Jeg startet hjemme og låp opp ved Flåtan og inn der. opp Åsen der og om Stronghytta (der stiger det bra). Deretter ble det litt mer kupert så jeg løp om Spiralen opp til Landfalltjern, ned til Hvalsdammen og Årkvisla, ned veien der og om St Hallvard hallen før jeg klokket inn hjemme på 103 min og  noe. Som nevnt så var jeg litt tung i starten men det kan også skyldes at jeg må starte rett på heftige motbakker. Når det flatet ut og gikk over i kupert så løpe beina så lett som bare det. Perfekta drikkebeltet er helt ideelt på sånne turer og jeg fikk fyllt på og var ikke i nærheten av å gå tom. Deilig følelse det.

Landet hjemme svett og fornøyd før jeg måtte spise meg litt opp igjen. Fin fin tur men utrolig lite folk på skauen. Følte meg ensom :-)

Ingen kommentarer: