mandag 14. juli 2008

Kun 2 timers økt

Nevnte i siste innlegg at jeg hadde planer om en 3 timers tur som neste økt, men som vanlig kom livet i veien. Selv når det er ferie er det på ingen måte enkelt å "finne" 3 timer for å komme seg ut og trene i hvert fall. Spesielt ikke når man i tillegg gjerne vil finne noen timer til å fiske også.

Nuvel, det ble tur i dag allikevel om enn "kun" en 2 timers tur. Jeg klager på ingen måte, og hadde veldig bra utbytte av turen.
Planen var som nevnt rolig, rolig brorparten av turen, men høyere intensitet det siste partiet.

Satte ut fra Konnerud og ned bakkene og inn på flere ganger nevnte anleggsvei paralellt med E134. Derfra videre over til Mjøndalen og videre på sykkelvei langs elva opp til Loesmoen. Snudde her oppe og returnerte samme vei tilbake. Denne delen av turen utgjorde ca 1 time og 10 minutter hvorpå pulsen planmessig lå på et snitt på 135. Dette er lavt for meg, men jeg holdt allikevel bra tempo på sykkelen (25 km i snitt) og det borger jo for at denne treningen faktisk har litt effekt.

Siste del av treningen skulle som nevnt være hardere, og hva er vel verre en Hagatjernsbakkene. La opp en plan på 2 drag av 15 minutter med 3 minutters pause(som betyr sone 1 bevegelse). Dette er ganske ambisiøst, men lyktes skremmende bra. Planen var å ligge på 170 i puls over 2 ganger 15 og det klarte jeg faktisk. Litt flyt opp i 175, 178 og ned i 164 var det naturligvis men snittet var 170 på begge øktene.
Kan med hånda på hjertet si det var knallhardt, men allikevel er jeg veldig fornøyd med å klare å gjennomføre akkurat som planlagt.
Trillet ned til Konnerud fra toppen når jeg var oppe og dro en runde innom stadion for å få bena i gang igjen. Avsluttet sånn sett med et kvarter i sone 1.

Føler formen kommer bra nå og kunne godt tenkt meg å teste meg litt mot et par av mine bedre trente kompiser snart. Men først blir det et par dagers hvile nå som kroppen nok har godt av.

Ikke bestemt meg for hvordan neste økt skal være, men den bør nok være av den veldig harde typen så lander nok på styrketråkk. Uansett skal jeg sørge for å oppdatere når den tid kommer.

-Slobo-

Ingen kommentarer: