tirsdag 22. juli 2008

Tirsdagstur

De siste dagene har jeg egentlig vært sliten i kroppen og har av den grunn valgt å hvile kroppen og gjøre andre ting, som blant annet fisking og jobbing.

Men i dag følte jeg at jeg måtte tilbake på sykkelen i og med at jeg ikke hadde trent siden fredag.
Alle turene mine har nå av en eller annen grunn endt opp med å bli 90 minutter eller lengre og det er egentlig en deilig følelse.
Anyway, i dag ble det rolig tempo i sone 1 de første 45 minuttene. Kjørte i dag en miks av grusvei og asfalt da jeg ikke var veldig klar for de mest tekniske løypene. På de rolige dagene legger jeg også inn noen drag hver gang nå, men skiller allikevel slik at ikke de rolige øktene blir for harde.
I dag hadde jeg to drag på 8 minutter og ett på 10 minutter. Det første draget lå jeg mellom 165 og 169 i puls, det andre lå jeg i mellom 169 og 174, mens i det siste draget lå jeg mellom 170 og 177. På alle dragene hadde jeg de høyeste verdiene på slutten av draget.

Alle dragene i dag ble kjørt i motbakker, og det gleder meg at kroppen min nå lett takler bakker som jeg måtte motivere meg for å kjøre. Nå er de bare en del av løypa og ligger der for at jeg kan bruke dem til min fordel. Digg når det blir sånn.

Neste trening er hardtrening. Har ikke bestemt meg for om det blir styrketråkk eller annen type intervall, men planen er kortere økt på ca 60 min og veldig høye pulsverdier. :-)

Rapport følger.

-Slobo-

Ingen kommentarer: