søndag 13. juli 2008

Beina funker, hjernen ødelegger

Gjennomførte i dag nok en sykkeltur. Hadde i dag en blanding av terreng og asfalt av den grunn at jeg måtte holde pulsen lavt i en god periode i dag. Dette er ofte lettere å få til på asfalt i og med at man ofte får en del kneiker i terrenget som automatisk gjør at pulsen øker raskere.

I dag hadde jeg først 50 minutter i Sone 1. Som jeg har nevnt før har jeg relativt høye pulsverdier så i dag gikk jeg inn for å holde det i et lavere sjikte av Sone 1 enn tidligere. Planen var at det skulle ligge rundt 140 i snitt som er 10 slag lavere enn snittet mitt i Sone 1. Dette gikk faktisk veldig bra, og jeg holdt pulsen rundt dette området selv i de bakkene jeg ikke kan unngå å sykle.
Etter 50 minutter med rolig kjørte jeg 4 drag av ca 5 min. Planen min her var at jeg ikke skulle over 180 i puls på noen av disse dragene og det lyktes jeg også med, så sånn sett var jeg veldig fornøyd. Det høyeste jeg hadde var 178 som var på toppen av en lang og seig bakke som fungerte som siste drag i dag.

Så jeg må vel være fornøyd i og med at jeg fikk til det som var planen min. Dette på tross av at jeg ikke var topp konsentrert i dag da hodet jobbet med en del andre ting uavhengig av at jeg gjerne skulle tenkt på noe annet. Men sånn er det inne i mellom. Hjernen er sjefen selvom den kan være ond.

Hvis jeg får det til er planen for neste tur å få til en skikkelig langkjøring på 3 timer. Planen er da 2 timer i Sone 1 og 1 time på høyere intensitet. Kan da ikke kjøre opp mot maks kapasitet, men håpet er å ligge siste timen rundt 170 i puls. Er spent på dette, men trenger å legge opp en løype som kan fungere bra for å dekke det behovet.
Rapport følger så snart økta er gjennomført.

-Slobodan-

Ingen kommentarer: