tirsdag 8. juli 2008

Rolig langtur

Etter krampeturen tidligere trengte jeg litt pause og tok treningsfri i 3 dager.
I løpet av disse dagene var jeg blant annet på Springsteen konsert som jeg vel må si er tidenes konsertopplevelse for min del. Jeg har vært på min del av heftige konserter, men maken til show tror jeg aldri kommer til å oppleve igjen. The Boss har en energi som bare er helt rå. 3 timer, 30 låter, kollektiv allsang, hopping og dansing og en helt syk stemning. Hadde jeg betalt 3000,- for billetten hadde det fortsatt vært verdt det.
For alle som ikke har sett Bruce live kan jeg bare anbefale å prøve å få det med seg.

Når det gjelder treningen i dag var planen en rolig langtur i sone 1. Bestemte meg i så måte å kjøre Sande tur retur som jeg tok som første rolige langtur på min nye jernhest i mai måned.
Hentet frem dataene på pulsklokka fra forrige tur som viste 2 timer og 12 minutter på 46 km tur. Planen var å se om kapasiteten min på samme pulsnivå hadde økt noe særlig.
Snittpuls på forrige tur var 146 som er godt innenfor min sone 1.

Kan med glede melde at jeg i dag kjørte samme runde på 1 time og 53 min. Superheftig økning spør du meg. Snittpuls var 147. Sweet, sweet økning.
Gir Bruce en ekstra takk som inspirasjon for turen i dag og skal ta meg noen øl og et glass vin i kveld som bonus.

Planen nå er å trene hardt i en måned for så å teste dette igjen i begynnelsen av august.

Fortsatt god ferie til alle, og husk å holde formen oppe. :-)

-Slobo-

Ingen kommentarer: