fredag 18. juli 2008

Tur med kompiser

På onsdag var vi i hyggelig lag sammen med noen vennepar, og i den forbindelse ble jeg og to kompiser enige om å ta en treningstur sammen.
Alle tre er vi ivrige på å sykle og ligger vel omtrent på samme ambisjonsnivå.

Vi la opp en rute som jeg har syklet et par ganger tidligere som er en runde på litt under 2 timer vanligvis. Den er tøff med en bratt stigning opp til 457 meter i begynnelsen hvor det videre går over på sti og grusvei hele veien ned til Hagatjern. Hele dette første strekket gikk veldig bra for min del, men kjente låra mine godt etter styrketråkket tidligere i uka. Var allikevel ikke den som sleit mest oppover bakkene og det er alltid en god følelse.

Fra Hagatjern var det inn på Sirikirkeveien som også har bra stigning. På første platå tok vi inn til venstre opp mot Kikut hvor det var ytterligere heftige stigninger. Her merket jeg det veldig godt og kjente at jeg ikke hadde veldig mye sprut igjen i bena. Heldigvis går det litt nedover herfra, men det er et veldig teknisk parti som krever skikkelig konsentrasjon så det blir ikke så voldsomt med hvile. Men jeg kom meg i gjennom og vi trillet etter hvert inn langs Bremsa.
Derfra gikk det opp til MIF hytta og rundt 5 km sløyfa. Her dro jeg på meg en punktering og fikk en 10 minutters hvil som var greit.
Herfra og inn trillet vi nedover på asfalten slitne og gode.

Det gikk 2000 kalorier og jeg hadde snittpuls på ca 150. Dette er litt høyt, men vi hadde noen innlagte interne konkurranser som det jo gjerne blir når tre kompiser sykler sammen.

Nå blir det noen dagers hvile tror jeg, så får vi se hva som skjer neste økt.

-Slobo-

Ingen kommentarer: