mandag 21. juli 2008

En rolig økt og en flott intervall økt

M29-2008 (14.-20.07.) Dag 1:
Rolig langtur, 60 min (Sone 1) avslutt med 20 min styrketrening for magen, ryggen og leggene (eksentriske tåhev*). (9-12 km)

Dag 2:
Korte intervaller like over terskelen. Løp 10 x 2 min, P: 60 sek jogg. Varm opp og jogg ned som vanlig. (15 min pluss noen stigningsløp + 10 min nedjogging). (10-12 km)

Soundtrack: Guns N Roses - November Rain og DFL - Dead fucking Last

Dag 1 er det ikke så mye å si om. Løp runden fint på ca 65 min. godt innenfor sone 1 også avsluttet jeg med litt lett styrke for mage og armer.

Dag 2 var en seriøs bra intervalløkt som føyer seg inn i rekken av gode intervalløkter de siste ukene. Orntlig fokus og nesten oppe i 100% på 2 minutterne. Kryper opp i 170 +  i puls på sprintene og detter lett ned i 120-110 når jeg jogger ned. Hadde masse og gi og selv om 2 min'erne er kanskje noe av det hardeste jeg vet om fordi det er vanskelig og finne ut farta man bør holde så liker jeg treningen godt.

Ingen kommentarer: