lørdag 20. mars 2010

Kalkunlår

Klagde litt siste uke da jeg hadde fredagsjoggen. Joggeformen er på ingen måte det den en gang var som vel er rimelig nok i og med at det ikke har vært sesong. Men allikevel har jeg jo ikke vært i slag. Beina har vært tunge samt at jeg veldig fort har blitt stiv.
Har bestemt meg for å begynne rolig men må jo øke på etter hvert.
Uansett la jeg ut på samme tur som sist fredag og i begynnelsen føltes det i hvert fall ok. Etter 10 minutter la jeg inn en 10 minutter med litt høyere fart for å teste bena litt. Det gikk greit, men har selvfølgelig fortsatt mye å gå på. Spenningen lå jo i om jeg kom til å bli like stiv i lårene men det var en viss bedring i hvert fall.
Annen halvdel av runden er jo kun oppover på slutten og da er det jo ikke uvant at lårene stivner litt, men i fjor var dette kokt mat.
Men totalt sett var det en grei tur og lårene mine er nå oppgradert fra kyllinglår til kalkunlår så får jeg håpe at den positive utviklingen fortsetter.
Neste tur satser jeg på minst 50 minutter for å øke distansen litt og har håp om å tåle det greit.

-S-

Ingen kommentarer: