søndag 7. mars 2010

Lengre søndagstur

På søndag hadde jeg avtalt med en kompis å ta en rolig lengre tur på ski. Vi startet relativt tidlig da han hentet meg kl 10 og vi reiste opp til Dalen.
Det var 5 minusgrader og sola skinte fra skyfri himmel. Tydelig at det var flere som hadde tenkt at det var lurt å være tidlig ute da det var mange som smurte ski på parkeringsplassen.
Vi gikk innover forbi SIF hytta i passe tempo, dvs pratetempo, og bare nøt forholdene. Bedre enn det var denne søndagen blir det rett og slett ikke.
Når vi kom til Sagdamkrysset tok vi ned mot Katthusdalen. Når vi kom til "bunnen" gikk vi mot Bremsa. Her er det nok et flatt parti i ca 5 kilometer. Fortsatt helt konge forhold og sola tok også godt. Det er slak motbakke hele veien men det er perfekt for diagonalgang. Pratetempo ble opprettholdt selvom det var litt kortere setninger etter hvert. Siste partiet før vi kommer til Bremsa så stiger det ganske bra og vi må ut i fiskebein. Dessverre fikk jeg kjenning med gnagsår på begge beina på dette tidspunktet som jo trakk ned litt.
Men vi fortsatte ned til Bremsa og videre opp Kavlemyra til SIF hytta. Her ble det en rask eplemost før vi dro ned til bilen igjen. Totalt gikk vi i 1 1/2 time og det var bare årets tur dersom vi trekker fra gnagsårene mine.

Sola tar som nevnt godt og det var fuktige forhold enkelte steder på returen, så det er nok ikke så lenge vi får beholde det føret vi har hatt nå. Blir nok klister fremover er jeg redd, men om det fortsetter å tine er det nok ikke lenge før det er joggeføre igjen heller.
Uansett er det bare å bøye seg i støvet for en helt fantastisk skisesong.

-S-

Ingen kommentarer: