mandag 19. mai 2008

17 mai trim

Uke 20   Dag 2: Intervaller. Løp 3 x 1000m og 3 x 500m P: 1,5 min småjogging.
Løp kontrollert på 1000 meterne, men (terskel+), ta litt mer i på 500 meterne. Om du ikke har en oppmålt strekning, løp f.eks 3 x 4 min og så 3 x 2 min. Oppvarming og nedjogging 15-20+ 10 min. (9-10 km)avslutt med eksentriske tåhev*

Uke 20 Dag 3: Rolig, lang langtur, 80-90 min (Sone 1). (11-15 km)

Soundtrack: Alkaline Trio - Hell Yes

Soundtrack 2: Pretty Girls Make Graves - Speakers Push The Air

Fredag: ute og kjøre Intervaller etter å ha styra og ordnet til 17. mai. Var litt daff og tung og kom igang seing. Varmet opp litt kort (12 min) og dro dragene på Brakerøyabanen til tonene av russen som festet. Var litt tung men kom greit opp i tempo og lå a vaket på 170 tallet i puls. Holdt litt høyre på 3 x 2 minutterne så da var jeg over 180. Begynner å like intervaller mer og mer som treningsform. Flott måte å få seg en solid økt på- Avsluttet opp Nøstebakken, som var tungt i seg selv og jeg var vel godt oppe på 170 tallet når jeg krøyp oppover. og en runde på Nøste for å løse opp. Klar for 17. ;-)

Søndag: 17. mai bød på en diett av pølser og kaker, så da jeg stod opp tidlig og dro en frokost med pølsebrød og ketsjup samt en banan lurte jeg litt på hvordan dette skulle gå.

Skulle kjøre 90 minutters tur så jeg dro igang litt over 8. Hadde kledd meg litt dårlig men kom i gang og beina og kroppen var med. Turen gikk opp tomineborgdalen bort til intakeren og opp til spiralen. Det er noen 100 meter rett opp. Det gikk helt greit. Holdt pulsen på 160 tallet i de tunge bakkene og under 150 ellers så sånt sett var det lettere å løpe i skogene.

Fra Sprialen løp jeg inn til Stiboltkrysset og ned til Årkvisla tilbake opp Strong løypa til Stronghytta (hvor det luketet herlige vafler. Deretter gikk det ned til kloppkjern og opp til Spiralen igjen så mye opp og ned denne gangen. Fra Spiralen kjørte jeg samme løypa som opp ned og jeg klokket inn på 87 min. Var litt sliten men ikke noe skremmende i det hele tatt.

Uten å ta meg vann over hodet så tror jeg at jeg greit kunne kjørt en time til men da burde jeg vel ha fyllt på med litt vann og energi. Brandt over 1500 kalorier så jeg spiste en solid frokost/lunch etterpå :-D

3 kommentarer:

Kjetil sa...

her er programmet for de neste 2.. der med glede at det er langtur allerede i morgen. Det er det beste

Dag 1:
Løp rolig langtur, men legg gjerne inn 2x7 min der du drar på litt og nærmer deg terskel. Avslutt med 4 stigningsløp a 50-60 m etterpå. Til sammen 50 min. (8-11 km)

Dag 2:
Løp korte intervaller, 40 sek innsats, 20 sek pause og hold på i tilsammen 15-20 min. Ikke tenk så mye på terskel, disse intervallene er så korte at det tar en stund før pulsen tilsvarer intensiteten. Tenk at du skal bli sliten, men allikevel klare å løpe like langt/fort på de siste som de første dragene. Vanlig oppvarming og nedjogging, 15 min + 10 min. (8-9 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 70-90 min (Sone 1). (11-16 km)

Mengde: 27-36 km


M22-2008 (26.05.-01.06.)


Dag 1:
Løp naturlig intervall, gjerne i terrenget. Ikke stress av gårde, men prøv å finne flyten. Løp først rolig i 15 min og løp med høyere intensitet i 20-25 min etterpå, 5 min helt rolig etterpå. Avslutt med 15-20 min styrketrening for magen, ryggen og leggene (eksentriske tåhev*). (9-12 km)

Dag 2:
Løp korte intervaller, 3-2-1 min og gjenta 2 eller 3 ganger. Jogg 1-1,5 min i pausene. Prøv å få litt fart på beina. Ikke tenk så mye på puls, men du skal ikke bli stokk stiv. (9-11 km)

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 80-90 min, gjerne i terrenget. (Sone 1). (12-18 km)

Jørn sa...

Hallo. Nå begynner det å bli rimelig heftige økter du kjører. Er vel lenge siden du har vært i så god form som nå eller hva?
Jeg skal være opp og stå i målområdet på Normarkatraveren med Bollis. :-)

Kjetil sa...

ja det er litt heftig men det går jo så bra :-)

Tror jeg tør våge påstanden om at jeg er i bedre kondisjonsmessig form nå enn da jeg spillte 1. div fotball!

hehe klar for bollis jeg :-D