mandag 12. mai 2008

Nok en bra treningshelg

Sitter her mot slutten av pinsehelgen og er egentlig godt fornøyd. Har også denne helgen fått gjennomført to turer. En slem bakkeøkt på fredag og en rolig langtur på søndag.

Fredag etter jobb var det rett hjem og i sykkelutstyret. Planen var årets første tur opp Hagatjernsbakkene som er relativt beryktede bakker i vårt område. Som vanlig syklet jeg "anleggsveien" paralellt med E134 som oppvarming samt få litt fart i bena. Det anbefales absolutt ikke å sykle de nevnte bakkene uten minst en 20 minutter til en halvtimes oppvarming.
Bakkene var som vanlig vonde og suger jo livskraften ut av en om enn på en positiv måte. Pulsen min lå nok rimelig jevnt i sone 3 med noen topper opp i sone 4 i de bratteste partiene. Totalt brukte jeg 32 minutter fra bunnen opp til toppen og var da rimelig fornøyd. Målet er å komme under 30 minutter innen sommerferien er her i hvert fall. Fra toppen og hjem var det bare å trille hjem til en kald øl og grillmat.

På søndag tok jeg rolig tur i skogen med sykkelen for å få løst opp litt samt sjekket litt på hvordan "føret" var. Var ute i 90 minutter og holdt meg i øvre sjikt av sone 1. En skikkelig digg tur hvor jeg også fikk årets første møte med hoggorm. Håper ikke det blir noen vane, men hender jo av og til hvert år.
Neste tur blir eventuelt ikke før til torsdag pga reising, men har da planer om 60 minutters terskeltrening på sykkel. Den som lever får se.

-Slobo-

Ingen kommentarer: