søndag 18. mai 2008

Rolig søndagtur

Som planlagt kom jeg meg ut på en sykkeltur i dag. Dessverre ble min opprinnelige plan om en 3 timers rolig tur noe amputert da vi hadde blitt bedt til noen venner på kaffe. Det er jo selvfølgelig hyggelig nok, men likte ikke helt at jeg ikke fikk gjort det jeg skulle.

På basis av det måtte jeg endre ruten min litt og bestemte meg for en rolig "sti" tur i dag. Endte opp med at jeg skulle forsøke å sykle opp Dunkedalen opp til Hellashytta og videre under "ledningene" derfra og hjem. Dunkedalen er litt i overkant teknisk for meg i utgangspunktet, men på den annen side er det jo moro å utfordre seg selv litt for å ta noen skritt fremover også sykkelteknisk. Alt i alt gikk det tålelig bra selvom jeg fire ganger tok feil sti. Men jeg kom til syvende og sist frem til Hellashytta og kjent terreng selvom jeg måtte av sykkelen og bære den ved noen anledninger. Pulsen holdt seg som planlagt i sone 1 hele veien og det var jo også planen.
Tror det er viktig å trene på stisykling fremover også for å få litt variasjon da det stiller enda større krav til balanse samt musklaturen i enkelte tilfeller.

Var ute i 90 minutter som jo var greit nok, men ikke så lenge som jeg hadde håpet. Regner derfor med at det blir en rolig sykkeltur til jobben i morgen også dersom været tillater det.

-Slobo-

Ingen kommentarer: