onsdag 14. mai 2008

Intervall"morro"

Uke 20   Dag 1: Løp naturlig intervall, gjerne i terrenget. Tenk at farten skal være konstant, men løper du i en kupert trasé, vil det da bli variasjon i intensiteten. Vær ute i 60 min til sammen med oppvarming og litt nedjogging. DU kan gjerne være innom alle sonene på denne økta. (10-13 km)

Soundtrack: Pennywise - Your God's not for me

Da var Ravner'n igang med mosjonistprogrammet. Godt å være tilbake i Veslemøys program igjen. Har liten tro på det greiene mine gitt ;-) men ryggen funker og kondisen er bra. Går det bra gjennom mai nå så melder jeg meg på og betaler avgift og alt for Normarkatraveren for da er det på gang!

Var litt skeptisk til naturlig intervaller må jeg si, men det var morsomt. Maksa med ny makspuls var oppe i 183. Det ble som det står over alt mulig rart. langdrag, korte spurter, 4-5 min drag etc. Sinnsyk bra og morsom 60 minuttersøkt. Jeg ble ikke knust og alt var vel. 183 var max'en på en kjapp bakke intervall, 158 var snittet. Lite melkesyre å spore. Sliten etterpå men ikke noe mere heller.

Blir greit å prøve intervaller på bane nestegang også drar jeg 90 minutteren til søndag på skogen noe som innebærer opp bakkene til svarttjern bak strøtvet blokkene, det blir tøfft og en god test.

Ryggen ble ikke øm og er tilbake i rute :-D

2 kommentarer:

Stayerdama sa...

Ikke sant at intervaller er moro! Det er det som funker, vettu!

Kjetil sa...

som lat fotballspiller hatet jeg intervaller. :-D

men nå som løper synes jeg intervaller er helt topp!!! særlig etter at formen begynnte å sitte!! Man kjenner virkelig at man trener :-)