torsdag 22. mai 2008

Intervaller med orn'tlig trøkk

Uke 21  Dag 2: Løp korte intervaller, 40 sek innsats, 20 sek pause og hold på i tilsammen 15-20 min. Ikke tenk så mye på terskel, disse intervallene er så korte at det tar en stund før pulsen tilsvarer intensiteten. Tenk at du skal bli sliten, men allikevel klare å løpe like langt/fort på de siste som de første dragene. Vanlig oppvarming og nedjogging, 15 min + 10 min. (8-9 km)

Soundtrack: The Cure - The Only One

Dette var ei skikkelig økt. Varma opp med en 25 min runde. Jeg vil ikke ha noe strekk drit nå. Trodde egentlig økta skulle være rimelig grei men det er lenge siden jeg har kjørt så korte intervaller med den hastigheten. Lå tett opp mot max på dragene. De første 5 gikk greit, deretter ble det litt tyngre. Egentlig grei puls, i underkant av 180 og ikke noe melkesyre heller, men pusten derimot måtte jobbe. Klarte å holde det samme trøkket hele veien men var døktig sliten når jeg gav meg på 17. Jeg tøyde så og tok Nøstebakken opp og en liten 15 min runde rundt på Nøste slik at økta ble en time.

Tøff treningsmetode, føler jeg har kontrollen. Kroppen var hel grei etterpå og jeg kunne kjøre litt i Nøstebakken. Det er tøfft at det funker bra på alt fra rolige langturer til disse kort spurtene nå.

De nye skoa var digge å løpe i. Helt topp så jeg er bare blid og fornøyd om dagen. Blir noen rolige dager med grilling i morgen og Grand Prix fest på lørdag ...Joy!!! :-( ... men så trøkker vi til med en 90 minutter på skauen igjen til søndag. Yummy!!!

Ingen kommentarer: