onsdag 28. mai 2008

Skau intervaller

Uke 22  Dag 1: Løp naturlig intervall, gjerne i terrenget. Ikke stress av gårde, men prøv å finne flyten. Løp først rolig i 15 min og løp med høyere intensitet i 20-25 min etterpå, 5 min helt rolig etterpå. Avslutt med 15-20 min styrketrening for magen, ryggen og leggene (eksentriske tåhev*). (9-12 km)

Soundtrack: Skogens Ro ;-)

På'n igjen. Denne gangen en intervalløkt på 60 min. Startet på Spiralen og varmet opp rolig og greit i 15 minutter. Deretter kjørte jeg på med naturlig intervall hele Strong løypa rundt Klopptjern og bort til Spiralen igjen.

Begynte tungt synes jeg, var hardt å få igang beina og komme opp i puls. Kjørte noen heftige drag i noen bakker og da begynte det å komme seg. Pulsen banka og beina levde. Prøvde å kjøre hardt på i motbakkene og la det skli litt lettere på flatene og nedoverbakkene. På den flate runden rundt Spiralen kjørte jeg litt lengre drag. Deretter gikk det ned til Åspaviliongen bort turmanns og inntaker'n over Toppenhaug og hjem. Snitt på 158 og max på 176 var ikke så værst. Var sliten når økta var over og kjente litt melkesyre i noen av draga så det var brukbart tempo.

Deilig å løpe på skauen nå, ikke vått ikke tørt! Masse andre folk så det er rett og slett trivelig. Blir intervaller på bane igjen nestegang før jeg tar sikte på å løpe Eiksetra og hjem til søndag. Det bør bli en fin tur.

1 kommentar:

Jørn sa...

Heftige saker. Må jo bare være moro for deg nå når du knyter på deg skoa?
Som nevnt før er det utolig digg å se hvordan kontinuitet og systematikk fungerer. :-)