tirsdag 13. mai 2008

Søndagsdrag

Uke: ??? Opptrening (20 min oppvarming, 2 x 12 min langdrag med 2 min lettjogg imellom, 15 rolig hjem

Soundtrack: The Carburetors - Fast Froward to RockNRoll

Begynner å bli en vane nå, men var oppe kl 07:15 og ute av døra før kl 08 på søndags morgen. Begynte med en liten runde på 20 min for å varme opp. Dro deretter igang med lange drag. Prøvde å holde pulsen på første drag på rundt 170. Den gikk ut Lierstranda og opp mot gamle kjellstad veien. Roet det ned i 2 min før siste drag gikk mot Heggtoppen og Lierbyen langs den gamle jernbanen. kjørte kontrolert de første 5 før jeg snudde å satte nesa mot st. Halvardhallen da bare slapp jeg opp og kjørte det jeg hadde og maxa pulsen på 180.

Det gikk fint, sleit ikke med pusten, og melkesyra var under kontroll. Kosta på hjemover og søndag ble en fin dag. Deilig med trening på morgenen egentlig. Ryggen er ok, blir litt øm etter trening så er nøye med oppvarming. Max på turen var 180 og snittet lå på 155

Kjører igang med morsjonist programmet idag. Blir tøfft på alle måter, men mest RockNRoll håper jeg. :-)

1 kommentar:

Kjetil sa...

Og her kommer det jeg skal kjøre denne uken, får prøve å komme meg til skogs på et par av de tror jeg:

Dag 1:
Løp naturlig intervall, gjerne i terrenget. Tenk at farten skal være konstant,
men løper du i en kupert trasé, vil det da bli variasjon i intensiteten.
Vær ute i 60 min til sammen med oppvarming og litt nedjogging.
DU kan gjerne være innom alle sonene på denne økta. (10-13 km)

Dag 2:
Intervaller. Løp 3 x 1000m og 3 x 500m P: 1,5 min småjogging.
Løp kontrollert på 1000 meterne, men (terskel+), ta litt mer i på 500 meterne.
Om du ikke har en oppmålt strekning, løp f.eks 3 x 4 min og så 3 x 2 min.
Oppvarming og nedjogging 15-20+ 10 min. (9-10 km)avslutt med eksentriske tåhev*

Dag 3:
Rolig, lang langtur, 80-90 min (Sone 1). (11-15 km)