mandag 5. mai 2008

Dobbel lykke helg

Ja, da var helgen over og må vel si at det ble en av de bedre treningshelgene på lenge.

På fredag var planen en rolig langtur med en kompis på sykkel. Vi kjørte en fin sløyfe på 43 km som vi gjennomførte på litt over 2 timer. Full kontroll på pulsen som hele tiden lå i sone 1. Veldig deilig tur på de aller fleste måter med unntak av at ræva ennå ikke er helt vant til 2 timer på sykkelsetet.

På søndag var andre del av planen det aktuelle gjøremålet. Det var intervall trening på sykkel. Dette har jeg faktisk aldri prøvd før og det var litt krevende. Jeg tok utgangspunkt i en lang relativt slakk bakke og skulle gjennomføre 3 x 5 minutter. Det fikk jeg også gjort, men slet litt med å komme i ønsket pulsfrekvens. Klarte etter hvert å komme opp der jeg hadde planer om men da var det allerede gått en del tid.

Når de 3 x 5 var gjennomført kjørte jeg rolig i sone 1 i ca 10 minutter og avsluttet med 2 ganske lange drag opp noen virkelig sugende bakker. Hadde den høyeste pulsen på det siste draget, så innbiller meg at jeg hadde bra utbytte. Men jeg må nok se på alternativer for å komme opp i puls litt raskere.

-Slobo-

Ingen kommentarer: