lørdag 17. april 2010

Fest… 45km i boks!!

Uke 15 Dag 4: langtur 45 km dvs. maraton + :-)

Soundtrack: Alkaline Trio – Radio

Da var det på åtide å prøve maraton formen. Skulle prøve meg på runden som jeg måtte bryte på med løperkne sist sommer og for en tur! Begynte tøfft og jeg kjente godt bakkeintervallene fra i går i beina, men oppover Lierbakkene begynte jeg å kjenne at dette var en god tur. God fart opp og tok igjen syklister hehe det var digg. Deretter var det innover forbi Liertoppen og inn til Asker. Fra Asker gikk det til Dikemark. Første post på nutcase turen min var i box. Tok meg en energy bar og drakk opp resten av drikken jeg hadde. Da var jeg litt over halvmaraton lengde og så at tiden var knall god. og det inkludert Lierbakken opp.

Fortsatte tilbake og var innom Statoil på Lierskogen og kjøpte en cola og en sjokkis. Dro deretter tilbake til Liertoppen og over brua til Gjelderud. Nå skulle det være slakt ned til Tranby men jeg bommet litt og endte opp tilbake ved Liertoppen. Fyfaen for en knekk sykisk… da viste jeg dette ble lenger enn maratonen jeg hadde lagt opp til men men var bare å blåse over neste bru og komme seg rundt Tranby og lyngås krysset. Da begynte jeg å kjenne meg litt stiv. Vurderte å ta en stopp på Kiwi i bakken der men droppet det. Fortsatte ned og mot Lierbyen. Dreit meg litt ut og hoppet over en veigrop ved Lier sykehus. (siste checkpoint for nutcase turen) Da satt krampa.. sleit litt med den men roet det ned og da slapp den. Innom Statoil Lierbyen og følte meg litt tom kjøpte meg en cola til og kjente det gav boost. Men det krampet seg i motbakkene så måtte gå litt i de tyngste. Rett frem og ned gikk fint.

Jeg deiset hjem på 3.47. Hadde jeg ikke mått gått i bakker på slutten hadde jeg vært veldig nære 3.30 tallet. Helt rått. Ny uoffisiell maraton rekord for meg og det med en stigning opp Lierbakken. Ohh yeah. Snuser virkelig på Ultra nå.

Er sliten men ikke værre enn at en øl smaker himmel. Blir en helt rolig uke nå med helt vanlige økter. Holder med 4 + sykling til og fra jobb.

Ingen kommentarer: