mandag 7. juni 2010

Flott generalprøve i varmskog

Uke 22 Dag 3: 160 min langtur

Soundtrack: Skogenssus

Siste skikkelige langturen før neste maraton. Startet fra Eiksetra ca. kl. 14:00 og løp inn forbi vakkertjern og mot Skimten, ved skimten tok jeg av mot storsteinsfjell og løp om der og ned mot Landfalltjern/Tverken, fant en sti som gikk mot Årkvisla og tok den rota meg inn i noen skikkelig kronglete greier og kom var nesten nede ved landfalltjern før jeg byttet og tok en større sti oppover igjen. Planen min var å ende opp på Myrdammen men neida. Jeg dro oppigjen til Skimten. Litt lett demoralisert da siden jeg kun hadde med 0,9 liter med vann og ikke noe mer. Dog happy for at det ble en god langtur og fin gjennomkjøring og at jeg viste det var mer vann på Landfalltjern labbet jeg ned forbi Tverken og mot Landfalltjern på hovedstien.

Fyllte opp vann på Landfalltjern og fikk en ny giv. Dro i god driv forbi badestranden og rundt vannet. og ned mot Stibolten. Tenkte jeg ville over 2 og en halv time så løp ned til Årkvisla igjen og opp igjen Strongløypa forbi Stronghytta og rundt Klopptjern og til Spiralen. Sik sak’en ned og til Inttakeren og derfra var det sjarmøretappen gjennom toppenhaug, tomineborgdalen og rundt Nøste før jeg satte meg i solsenga på terassen og tømte en liter med sporstdrikke og spiste bananer som en middels julius. Er i brukbar slag og tror neste helgs maraton kan bli fin.!

Ingen kommentarer: