tirsdag 29. juni 2010

Litt ujevne intervaller

I går ble det løpetur igjen, og må innrømme jeg var spent på formen etter at kroppen ikke helt har føltes konge de siste gangene.
Ble en tur på veien da jeg kom litt senere avgårde enn det som var planlagt, men løp rolig avgårde som oppvarming. Sjekket til og med footpod'en på et distansemerke jeg har på rett under kilometeren og det var ganske nøyaktige målinger.
Kroppen kjentes bra så jeg bestemte meg for å legge inn noen intervaller i form av 4x4. Eller ca 4x4 da.
Første draget ble nemlig litt ufrivillig opp en lang bakke bak Løvås og selvom farten ikke var den store så jobbet pumpa rimelig intenst i vel over 4 minutter. Det som var deilig var at bena kjentes bra og etter et par minutter rolig jogg igjen dro jeg i gang neste drag på flatmark med svak helling nedover på slutten. Fikk veldig bra sig og pulsen lå rundt 180 på hele draget.
Roet meg ned igjen noen minutter og klinket til igjen ca ved gamle kirken. Fikk også her bra fart, men annen halvdel av draget var opp Bernåsbakken og jeg var litt spent på det. Men det gikk faktisk veldig bra. Kuttet skrittlengden men holdt frekvensen og bena funket veldig bra. Pusten gikk selvfølgelig og var oppe i 186 i puls på slutten.
Roet det helt ned igjen og luntet over toppen og inn på gangstien ned mot Hallermoen igjen. Tok det siste draget der og fikk veldig bra driv hele veien. Når jeg kom over brua ved enden hadde jeg ikke mye igjen å gi men fikk presset på det siste minuttet.

Løp rolig hjem igjen, men det er såpass mye bakker opp fra Bernås og hjem at jeg fikk bra puls der også. Alt i alt en kjempeopptur egentlig og formen er bedre enn jeg hadde trodd.
Mulig også at fornuftig kosthold med fisk og diverse bidro positivt, men det gjør jo ikke noe.
Får prøve å få til en rolig langtur over 60 minutter igjen snart nå.

Ingen kommentarer: