søndag 20. juni 2010

Siste lange før 51 km neste søndag

Uke 24 Dag 6: : Langtur 2 timer og 50 min

Soundtrack: Virus Nine – Bomb threat 77

Uke 24 har vært en hærlig trenings uke. Ikke bare startet den 2 dager etter jeg løp Nordmarka Skogsmara men det har vært både knallharde intervaller og noen sugende langturere som jeg avsluttet idag med en som skulle være 3 timer men ble 2 timer og 50 min :-). Økt nummer 7 denne uken og den siste orntlig langturen før 51 km om en uke.

Jeg la opp til å løpe litt roligere denne turen og ikke over 6 min pr km tempo. Klarte det nesten men det ble litt ned på 5 tallet i snitt og derfor også ca 10 min raskere enn planlagt. Hele poenget mitt med turen nå var å dra km såklart men minst like viktig var å finne tempo uten kramper og bank i alle bord. Ingen kramper hverken under eller etter turen og jeg var med familien på bytur etterpå (startet kl 08:00 så var tidlig på’n) og hadde en full lørdag. Turen gikk hjemmefra og ut til Gulhaug, derifra opp gammle lierbakkene, forbi Liertoppen og mot Asker. Snudde denne gangen ved Asker grensen og løp tilbake over brua før Liertoppen og over Aker tranby, ned til Tranby og lyngåskrysset til Lierbyen og opp mot Frogner kirke. Herfa ned igjen til Kjellstad (det var fristende og løpe rett frem og hjem), bort gamle jernbane traseen og opp til St. Halvardhallen og hjem.

Løp med sekk med Camelback opplegg og det fungerte perfekt. Drakk mer enn normalt. Hadde også med meg økologiske energibarer, en flaske cola og ei ekstra flaske med sportsdrikk hvis nødvendig. Følte dette holdt mer enn nok og hadde med meg endel drikke hjem. Tror nok jeg var rustet for en 45-50 km’er idag.

Flott tur, jævlig motivind innover mot Asker. Iskaldt regn på hjemveien men godt å være ute å løpe så tidlig. Nå får jeg ikke gjort så mye mer..prøver å lette opp treningen noen dager, kjappe intervaller på asfalt og  noen kjappe lengre turer i skogen på opp mot 90 min. Er såpass stinn i beina nå at jeg tror nok uansett ikke jeg klarer å få beina optimale på denne siden av sommeren.

Ingen kommentarer: