fredag 11. juni 2010

Siste runde før Nordmarka Skogsmaraton

Uke 23 Dag 1: 70 min progresiv langtur

Soundtrack: Skogenssus

Tatt meg av ben og prøvd å få litt fart i de denne uka. Hadde også behandling tirsdag så har tatt det pent et par dager etter dette da leggene er vonde noen dager etter. I går var det siste runde før løpet i morgen og prøvde å sette litt fart på ting. Kjørte progresiv langtur og målet var å ende opp litt raskere enn jeg skal kjøre maraton. Begynte med mye opp fra Årkvisla og holdt det helt rolig. Prøvde å se hvor rolig jeg kunne ligge pulsmessig opp bakken bak stronghytta. 154.. det var kurrant. På toppen der og hadde 35 min med lett kuppert runde og 15 min med slakt nedover på slutten igjen så da begynnte jeg å øke. Økte nok litt fort så det ble ikke så veldig progresivt og lå rundt 158 ganske kjapt. Målet er å ligge rundt 152-155 på maratonen ikke så mye høyere ivhertfall. Var litt tungt men klarte å opprettholde god fart og 155-160 puls maks var 164 på hele turen i bakkene mot Landfalltjern. Holdt 155 puls i bakkene ned igjen så da gikk det fortere for der ligger jeg normalt på 135.

Avsluttet med å tøye godt å konstantere at jeg fortsatt føler meg litt tung men at jeg ikke har noen vondter og at jeg sikkert bør starte litt pent. Målet er ikke rare greiene. Dette blir trening og erfaring så jeg løper på puls og ikke tid og jeg satser på at det skal bli en fin tur. Den er tung og jeg ser mange rutinerte løpere tipper over 4 timer så jeg tror ikke jeg skal ha store forhåpninger å knuse 4 tallet så hardt for meg blir det alfa og omega å gjennomføre greit. Skal på byen etterpå så det blir tidenes hardeste lørdag for meg. Ikke mye alkis da nei.

Ingen kommentarer: