onsdag 16. juni 2010

Oi, beina er bra jo

Uke 24 Dag 2: 75 min progresiv fartslek langtur eller lapskaus om du vil

Soundtrack: Placebo – This picture

Har følt meg god i beina etter maraton og syntes det var helt greit å sykle mandag. Hadde ingen stor plan med turen i går men startet opp pent og pyntlig fra Årkvisla og inn mot Strongløypa. Litt stiv og støl men løp det fort av. Følte meg sprek så jeg kjørte drag opp bakken til Stronghytta. Rykka faktisk i bakken og sprintet opp. Deilig å puste litt igjen etter alle øktene med kilometer traving. Tok meg en tøyepause på toppen og lot legger fremside og bakside av lår samt skuldre få litt oppmerksomhet. Myggen gav meg oppmerksomhet. satan! hvor mye mygg som er i skauen i år.

Nå følte jeg meg som sakt fin, så startet en litt progresiv fartslek. Jeg vet man ikke bør mixe dette opp alt for mye men prøvde å holde kvalitet på drag i motbakkene og utenom det en gjevn stigning helt til det toppet seg med 168 puls rett nedenfor landfalltjern. Herifra tok jeg ned til Årkvisla og jogget lett og ledig den siste 15 minutteren. Følte det gikk så bra at jeg dro rett hjem å meldte meg på 50 km ultra løp om 2 helger (måtte alle kramper dra dit peppern gror!!)

Var på Oslo Sportslager og hentet ut premien min fra Skogsmaratonen og det ble lettvektere og Asics DS Trainer 15.

Prøvde de bare kjapt en tur i butikken (ja det så teit ut) og de var LETTE og relativt stabile. Tror de blir gode for intervalløkter. tar en 10-15 x 1000 m i kveld for å teste de godt. Lenge siden jeg har kjørt gode intervaller på asfalt så gleder meg litt. Opp med pusten og frem med brystkassa :-D

Ingen kommentarer: